weer toegang krijgen tot gebruikersaccount

Kom je er niet uit? Twee weten meer dan een. VRAAG!

Moderator: eller

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

weer toegang krijgen tot gebruikersaccount

Bericht door Nelly » 13-12-2018 20:33

Vandaag in de nieuwsbrief van Schoone, toevallig een mogelijke oplossing ook voor mijn probleem, alleen vind ik dat nogal lastig uit te voeren, weet iemand een eenvoudiger manier?
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 13-12-2018 21:21

Ik heb ook een raadsel: Wie weet het antwoord?
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 13-12-2018 21:26

in onderwerp staat, weer toegang verkrijgen tot gebruikersaccount, weet jij daar raad op?
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 13-12-2018 22:25

gebruikersaccount van wat? Windows zelf? Mail-account?
Ik kijk even bij Menno, kom er morgen op terug!
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 13-12-2018 22:29

Ja uit Menno"s Schoone nieuwsbrief. Het is fijn als je er je licht over wil laten schijnen. Zie morgenavond wel of je er raad mee weet. Alvast bedankt voor de moeite! (Outlook ww)
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 13-12-2018 22:32

Ik begreep in Menno's brief dat het daar ging om het aanmeldingswachtwoord van Windows, of eventueel bij Microsoft.

Ik lees nu dat het om je Outlook wachtwoord gaat? Morgen maar even verder....
Is het nu zo dat je niet bij je post kunt komen in Outlook?
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 13-12-2018 22:39

Nee hoor, de oude laptop die ik maar zelden gebruik. Intussen is het wachtwoord veranderd in een code en gek genoeg weet ik het oude wachtwoord niet meer (ook niet opgeschreven omdat je het dagelijks moest invullen)
en eigenlijk is het toch vreemd? ze gaan toch synchroon, die 2 laptops? Maar begin dus niks als ik het ww niet weet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 13-12-2018 22:42

en wat is de bedoeling? Om hem weer te gaan gebruiken, of alleen om nog zaken veilig te stellen?
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 14-12-2018 11:19

Ja, om de foto's veilig te stellen, Eller
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 14-12-2018 13:17

Er zijn twee manieren om de harddisk van je (niet zelfstartende) pc te benaderen.

Mechanisch:
Je kunt een USB-Sata kabeltje kopen (ca. €17,-). Dat heeft aan één kant een brede Sata-connector die op de harddisk past en aan de andere kant een (of een dubbele) USB connector.

Je harddiskje moet dan uitgebouwd worden (wat bij laptops meestal makkelijk gaat) Je sluit hem aan op de connector en je plugt de USB in aan je wél draaiende computer.
Die kent dan een nieuwe stationsletter toe aan het schijfje en vervolgens kun je álles kopiëren.
Waarschuwing:
Als je voor deze methode kiest, bouw dan eerst je harddiskje uit en check of het inderdaad een USB aansluiting is. Twee platte strips met printbaantjes, een brede en een smallere, naast elkaar.
Pas als je weet dat je zo'n aansluiting hebt, bestel je een kabeltje.

De tweede methode is wat ingewikkelder.
Je kunt een opstart memorystick maken waarmee je de oude laptop een noodbesturing geeft. Draait hij eenmaal met dat noodsysteem, dan kan alsnog van daar uit de harddisk worden benaderd.
Hoe je een noodstart CD of stick maakt, kun je stap-voor-stap lezen bij de jou bekende Menno Schoone.

Het probleempje is dat je eerst moet weten of je jouw oude laptop kunt laten starten vanaf een USB stick (of bootCD)
Niet elke laptop heeft een keuze menu voor opstarten (bootmenu) en helaas zijn de toetsen die je bij het opstarten in moet drukken om in dat menu te komen niet gestandaardiseerd.
Houd, meteen na het aanzetten Esc, of Del, of F2, of F10 (helaas niet standaard) ingedrukt en kijk of hij een bootmenu geeft.
Heb je geluk dan verschijnt op het kleurloze scherm met witte letters welke mogelijkheden je hebt.

Het werk op zich stelt niet eens zoveel voor, maar je moet wel weten hoe je de oude lapdoos aanstuurt.
Misschien is het meest verstandige: Haal er een computermannetje bij die het voor jou wil doen.
  • 'k Zie je weer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast