Startknop doet het niet

Kom je er niet uit? Twee weten meer dan een. VRAAG!

Moderator: eller

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Startknop doet het niet

Bericht door Nelly » 10-04-2019 15:25

Zit hier met de bijbel van Schoone op schoot, maar kom geen steek verder.
Zag net dat Windows de USB aansluitingen controleerde, maar daar kwam ook niets uit.
Intussen heb ik voor 't eerst een grote hekel aan lappie, want dit is zo ergerlijk!!!
Voor Outlook kan ik de adresregel invullen en krijg dan een andere Outlook te zien, maar dat werkt tenminste
De startknop werkt niet evenals verschillende icoontjes.
De man die wel eens komt helpen kan ik niet bereiken, want de adressen staan in de lijst van de originele Outlook, in de gids staat hij niet. Dus blijft het voorlopig sukkelen.
Schoone zei ook al in zijn boek dat het aan de laatste update van Windows kan liggen, is dat Kb 449 1754 ? Via via ben ik achter dat cijfer gekomen, maar kan niet rechtstreeks opzoeken welke updates er zijn geweest.
Doordat ik niet de normale Outlook heb kan ik ook de eerdere berichten niet nalopen van de man die me wel eens helpt. Lang verhaal, hoop dat er iemand wijs uit kan worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 10-04-2019 16:42

Een belangrijke stap lijkt me, zo te lezen: Outlook.
Maar hoe vaak is al niet verteld dat Microsoft in zijn totale gebrek aan fantasie, twee Outlooken heeft. Een van het msOffice pakket (msOutlook) en een die vroeger hotmail heette, toen livemail en nu outlook.com.

Outlook.com is webbased, dat wil zeggen dat je op elke computer, waar ook ter wereld, bij je post kunt komen, zolang jij de inlogcodes maar weet.

msOutllok heeft een "pop3" instelling waarbij de contacten en de postvakken op jouw schijf worden bewaard. (extensie .pst)

Het adres van jouw senior-ambassadeur is denk ik wel op te vragen bij het hoofdkantoor in Utrecht. De helper zullen zeker zijn ingedeeld in regio's en met een klein beetje organisatie, houden de ambassadeurs onderling contact over gebreken die ze in het veld zijn tegengekomen en welke oplossing ze daarvoor hebben toegepast.
Belletje naar S.W. kost weinig....

Startknop en icoontjes reageren niet of niet zoals het hoort, kan twee dingen betekenen.
Ofwel de beeldcoördinaten worden niet correct doorgegeven, ofwel er draait iets mee op lappie dat daar niet op hoort.

Je zult inderdaad hulp ter plaatse nodig hebben om achter lappie zelf vast te stellen wat er gebeurt.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 10-04-2019 17:49

Dank je Eller, ga ik toch maar doen, hulp in roepen. De man die ik bedoelde werkt niet meer voor Senior Web., maar voor zich zelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 10-04-2019 20:01

Welke outlook heb je? de online versie of die uit het Office pakket?
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 10-04-2019 20:05

On-line Outlook, maar heb wel Office enz.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 10-04-2019 20:08

Online, dan staan ook je contacten online. Heb je ook een post app op je mobieltje?
Of kun je bij kennissen/buren even met jouw inlogcodes gluren?
Of mooier nog: Heb je die helper zijn 06 nummer in je contacten op je mobieltje?

Weet je zijn naam? Kleine kans dat je hem te pakken krijgt via Google...
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 10-04-2019 21:13

Wat kan ik met die Post NL app? (heb ik wel ja) via Google had ik al geprobeerd en in m'n contacten op mobiel en telefoongids ook al geprobeerd.
Heb ondertussen weer Gmail wakker gemaakt, stond al op lappie, want weet niet of het door Outlook komt, maar heb er nu wel een beetje genoeg van, want dit is al de zoveelste keer.
Jammer dacht nog een adres te hebben maar vind het niet meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 10-04-2019 21:51

Bij GMail staat rechts bovenin, naast een vraagteken, een pictogrammetje met 3 rijtjes van 3 stippen. Klik je daar op dan krijg je een vervolgmenu met onder andere "contacten"

Als je de inlogcodes van Outlook.com weet, kun je dan in de postapp niet instellen dat hij de post daar ophaalt?

Bij outlook heb je zo'n zelfde tegeltje maar daar staat het juist links bovenin..
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 10-04-2019 22:43

Hardstikke bedankt Eller, heb inderdaad het adres teruggevonden bij Gmail. en hem gemaild, nu effe wachten of hij niet in Portugal zit, zou zo maar kunnen, want hij is erg reislustig, net zoals mijn Piet was.
Als het niet lukt, vraag ik Senior Web.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 11-04-2019 09:15

Vannacht werd ik wakker door een blauwig licht in de huiskamer. UIt bed en ja, staat de laptop aan en is aan het updaten. En vanmorgen, hoera, hij/zij doet het weer. Bijna alles reageert op de muis, behalve dan de startknop en dat is jammer, want moet uitzetten nu doen via de aan/uit toets en er is weinig voor nodig om hem weer actief te krijgen. een blad papier langs de toetsen is al genoeg. Maar....ben heel opgelucht, want dit waren geen leuke dagen.
Eller, bedankt voor alle tips. Het mailtje naar de vorige helper is nog niet beantwoord, zal wel op reis zijn.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast