jammer!!

Om even "van je af te praten". Weten dat je niet alleen bent. Niet voor losse babbeltjes...

Moderator: eller

Gebruikersavatar
annie.ms
Berichten: 3941
Lid geworden op: 17-09-2017 21:18
Contacteer:

jammer!!

Bericht door annie.ms » 19-04-2019 09:00

Deze week een zeer moeilijke beslissing genomen. Na bijna 40 jaar ben ik gestopt als vrijwilliger in het Verzorgingshuis. Ik heb een keertje naar mijn man geluisterd. Het is beter voor mijn eigen gezondheid en gemoedsrust dat ik het bijltje erbij neergooi wat vrijwilligerswerk betreft. Maar makkelijk is het nog lang niet. Mijn voornaamste werk was de pastorale dienst, dus veel contact met de mensen. Ik zal het gruwelijk gaan missen.
Maar ik sta nog wel op de lijst als er extra hulp nodig is vanwege ziekte of iets anders. We zien wel hoe het loopt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 19-04-2019 09:09

Geen idee of dat een goede beslissing is....
Wie kan dat beoordelen? Maar als Noud er op aandrong, zal er een reden voor zijn.

Dat soort werk is geen "verdienste", het zit in je karakter en dat maakt het moeilijk om ermee te stoppen. Het voelt als verraad aan jezelf, maar alweer: Noud vroeg het niet voor niets!
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
annie.ms
Berichten: 3941
Lid geworden op: 17-09-2017 21:18
Contacteer:

Bericht door annie.ms » 19-04-2019 09:33

Eller, ik weet zelf ook dat dit de juiste beslissing is. Na mijn darmproblemen ben ik veel onzekerder geworden en dat is niet goed. Vooral omdat ik dikwijls achter de microfoon stond, ik deed de lezingen onder de kerkdienst. Mijn ogen waren dikwijls ontstoken en het lezen werd ook moeilijker. Dus is dit de beste oplossing. Maar makkelijk is het niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 19-04-2019 13:10

Je zult er aan moeten wennen dat de t.h.t. datum dichtbij komt...
Gelukkig nog niet de u.v.d.......
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 19-04-2019 17:50

Annie, het is natuurlijk jammer voor je dat het beter is om met het vrijwilligen te stoppen, maar je bent een flinke meid, je gaat je zeker wel redden. Het zit er nu eenmaal in, dat je vooral als je ouder wordt, je moet aanpassen aan wat je kunt en wees blij dat je nog samen bent.
Afbeelding

Gebruikersavatar
annie.ms
Berichten: 3941
Lid geworden op: 17-09-2017 21:18
Contacteer:

Bericht door annie.ms » 19-04-2019 19:25

Wij gaan gewoon door, maar op een lager niveau. Nelly , je hebt gelijk, wij zijn nog samen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeanne
Berichten: 4155
Lid geworden op: 02-04-2014 18:50
Contacteer:

Bericht door Jeanne » 19-04-2019 19:50

Wij gaan gewoon door, maar op een lager niveau.


Ik ben geen haar beter dan jij Annie.
EHBO.

Wij gaan gewoon door, maar op een lager niveau.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 20-04-2019 12:45

Dames van stavast zijn jullie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
annie.ms
Berichten: 3941
Lid geworden op: 17-09-2017 21:18
Contacteer:

Bericht door annie.ms » 21-04-2019 14:01

Ik woon maar in een "klein" dorp. Je zou denken, daar gebeurt nooit zoveel. Tot gisteren. Verschillende mensen hebben van schrik de politie gebeld. Er liep een man door het dorp te schreeuwen, hij haalde er zelfs God bij. Hij had bij zich, een grote bijl, een groot breekijzer en een lang scherp mes. Je denkt altijd dat zulke dingen alleen maar in de groi<te stad gebeuren, maar nee hoor...….
De politie kwam erbij, maar meneer was niet rustig te krijgen tot dat ze pepper-spray in zijn ogen spoten, werd hij rustig. Hij zit nu nog op het politiebureau, dus we weten verder nog niks. Wat voor nationaliteit hij heeft e.d. Er zitten hier vlakbij heel veel asielzoekers. Of het iemand van daar is, ik weet het niet.
Wat ik wel weet, dat wij hier in ons rustige dorpje heel veel OVERlast hebben van die lui. Bij de Jumbo gebeurt het ooit dat ze een paar keer per dag de politie in moeten schakelen, vanwege het jatten. Bij mij tegenover staan 2 kledingcontainers. Dat is voor het Leger des Heils. Een heel mooi doel vind ik. Het gebeurt ooit dat er een paar keer per dag ook daar gejat wordt als er kleding niet goed ingegooid wordt. Die asielzoekers worden al van alle kanten geholpen en dan moeten ze van de spullen van andere mensen afblijven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 21-04-2019 14:05

Ja, die mensen worden teveel gepamperd en het blijkt, dat is helemaal fout!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast