Back-up maken.

Geef bij hard~ en softwarevragen op waarmee je werkt:
Besturingssysteem en/of de internetbrowser.

Moderator: eller

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 02-02-2019 22:37

Je hebt backups waar de fout, die je nu krijgt, nog niet in zit?
Als je die terug zet, dan moet je wel weer updates binnenhalen, maar de fout is er dan uit.
Zou je nu een backup nieuw maken dan zit daar die fout nog/weer in.

Er zijn twee gratis externe programma's voor het maken van een backup.
Macrium Reflect en AOMei.
Beide werken ze met een noodopstartsysteem, waardoor je de computer vanaf USB stick of CD kunt starten als Windows niks meer wil.
Met een ICT-woord: Een Pre-Environment -PE-

Probeer nou eerst een backup te maken waar je op kunt terugvallen als Windows niet meer wil starten. Heb je eenmaal iets achter de hand dan kun je je meer veroorloven...

Samengevat:
Terug naar een punt waar de fout niet in zit: updates binnensponzen tot ie weer bij is (windows en antivirus) en dan een nieuwe backup, al dan niet vanuit Windows zelf.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Bericht door Remie » 04-02-2019 11:38

eller schreef: Probeer nou eerst een backup te maken waar je op kunt terugvallen als Windows niet meer wil starten. Heb je eenmaal iets achter de hand dan kun je je meer veroorloven...

Samengevat:
Terug naar een punt waar de fout niet in zit: updates binnensponzen tot ie weer bij is (windows en antivirus) en dan een nieuwe backup, al dan niet vanuit Windows zelf.
Nu kom ik er niet uit waar en welke ik terug moet/kan zetten.
Moet er één zijn van begin december of begin januari (er wordt iedere 1e van de maand automatisch een back-up gemaakt), maar waar en hoe vind ik die?
Wat ik nu te zien krijg zijn nog allemaal ingepakte zip-bestandjes.

Afbeelding

Afbeelding

En daar ben ik toch al zo'n onhandige sukkel mee..! :oops:
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 04-02-2019 14:06

elk bestand heeft een datum"stempel" waarop het op schijf is gezet, dus je kunt ten alle tijden zien van welke datum ook de zipbestanden zijn en doe je dat via de total Commander dan kun je zelfs de inhoud van die zip's zien, zonder dat je ze ook meteen hoeft uit te pakken.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Bericht door Remie » 04-02-2019 19:50

eller schreef: doe je dat via de total Commander dan kun je zelfs de inhoud van die zip's zien, zonder dat je ze ook meteen hoeft uit te pakken.
Zodra ik zie dat je morgen of daarna een keer skype open hebt staan, spring ik toch ff op je nek (om ff jouw hobby uit te oefenen :wink: ) of je dan even mee wil luisteren en kijken via Team Viewer.

'k Wil natuurlijk wel 't meeste zelf doen, maar heb dan toch graag een ruggensteuntje. :oops:
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast