Raar stippellijntje sinds kort.

Geef bij hard~ en softwarevragen op waarmee je werkt:
Besturingssysteem en/of de internetbrowser.

Moderator: eller

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Raar stippellijntje sinds kort.

Bericht door Remie » 31-01-2019 13:01

Heb ikke weer! :wink:

Het is niet altijd, maar kan zomaar gebeuren dat ik 'n stippellijntje over het beeldscherm zie, soms horizontaal maar kan ook verticaal weleens te zien zijn
.


Afbeelding
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 31-01-2019 13:35

Begin eerst met de kabel tussen beeldscherm en de pc los en weer vast te zetten.
Daarna is het fifty-fifty waar de fout zit. Kan beeldscherm zijn, maar dan verwacht ik een constante streep, kan ook een sync fout zijn van de video kaart.

Bij dat laatste heb je weer de keus: video op het moederbord, of een aparte grafische kaart.

Het programmaatje Speccy geeft uitgebreide informatie, ook over je video gebeuren.

Stap één: Die kabel!
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Bericht door Remie » 31-01-2019 16:28

Graag zet ik mijn vraag voort met wat beelden van het geheel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu wil ik er nog wel bij vertellen dat het alleen is al ik op het www surf en scrol, niet bij programma's die op de computer staan.
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 31-01-2019 16:48

Je hebt video op het moederbord en niet een aparte video-kaart.
Inderdaad die lichtgekleurde stekker.

Hij lijkt op het oog goed vast te zitten, maar het is de goedkoopste oplossing om die los te nemen en opnieuw vast te zetten en weer te borgen.
De kabel zelf in zijn geheel vervangen kan ook nog. De VGA-connector is redelijk standaard.

Vervangen van de monitor is minder eenvoudig.

Mocht de kabel niets opleveren, heb je dan buren of kennissen, familie? waar je voor even een monitor kunt lenen?
Daarmee zou vast te stellen zijn of de monitor, dan wel de video (grafische) adapter de oorzaak is.

Je kunt er van mij zo een meenemen, maar we wonen nogal een eindje uit elkaar....

Mocht een "leen" monitor nog steeds die stippellijn tonen, dan zou je een losse videokaart in een uitbreidingsslot kunnen aanschaffen om zo buiten de aanwezige moederbord adapter om te komen.

Nog steeds, puur praktisch: Haal die kabel los en opnieuw vast of vervangen... Pas daarna de vervolgstappen.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Bericht door Remie » 31-01-2019 17:10

eller schreef: Nog steeds, puur praktisch: Haal die kabel los en opnieuw vast of vervangen... Pas daarna de vervolgstappen.
Thanks, ga ik op mijn gemakkie morgen, na de boodschappen doen, weer mee aan de slag.
Voorlopig is het nu gelukkig nog maar heel zelden, maar ik kan erop wachten dat het steeds erger zou kunnen gaan worden natuurlijk.
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Bericht door Remie » 01-02-2019 11:06

Remie schreef:
eller schreef: Nog steeds, puur praktisch: Haal die kabel los en opnieuw vast of vervangen... Pas daarna de vervolgstappen.
Thanks, ga ik op mijn gemakkie morgen, na de boodschappen doen, weer mee aan de slag.
Die handeling is gebeurt, nu ff 'n poosje aankijken wat dat brengt. :)
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast