een cookie achtervolgt me

Geef bij hard~ en softwarevragen op waarmee je werkt:
Besturingssysteem en/of de internetbrowser.

Moderator: eller

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

een cookie achtervolgt me

Bericht door Nelly » 29-03-2019 21:27

Af en toe is het net of er een foto gemaakt wordt op lappie, een soort flitslicht. de stekkers zitten allemaal goed, dus...
Kreeg van Avast een soort banner, dat ik blijvend achtervolgt word door een cookie. Dacht, ja, zij willen me een proversie aansmeren, maar dat licht vind ik toch wel vreemd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 29-03-2019 21:39

Is inderdaad niet prettig, omdat bij een laptop de verbinding naar het scherm intern zit en niet met een VGA of HDMI kabel.

Je kunt op een laptop meestal wél een externe monitor aansluiten en via de functietoetsen kiezen voor
1: scherm plus extern,
2: alleen extern
3: alleen eigen scherm
4: alles uit.

Helaas is die toetstoewijzing niet gestandaardiseerd en behalve dat moet je nou net nog effe een externe monitor met snoertjes hebben.

De gedachte dat ze je een pro versie proberen aan te smeren is inderdaad niet zo gek.
Temeer als je met CCleaner draait, die bij elke start juist de cookies opruimt, is die achtervolgingswaanzin wat vreemd.

Je kunt een virusscan online laten doen, bijvoorbeeld door mcAfee, of door Kaspersky
en je kunt een check laten draaien door malwarebytes, maar komt daar niets uit,
dan zou het een hardwareprobleem kunnen zijn en bij laptops kunt je zelf niet zo veel doen.

Zorg voor de meest recente drivers, in dit geval met name de videodriver, veel meer kun je niet doen.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 29-03-2019 21:57

dank je Eller, ga dat morgen eens uitvoerig bekijken. Gebruik inderdaad CCleaner en die ruimt veel op, met Malwarebytes waren er kort geleden ook geen troubles en ik laat trouw alles updaten, maar je weet nooit, morgen ben ik weer wat frisser dan nu.

Ga nu nog even naar La Piovra kijken op Ons bij mij is dat kanaal 377.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meow
Berichten: 552
Lid geworden op: 02-04-2014 15:02
Contacteer:

Bericht door Meow » 21-04-2019 14:27

Mijn muisaanwijzer is ineens een klein stipje geworden of een haakje of streepje.Ik wil weer een gewoon groot wit pijltje.
Als ik via configuratie scherm probeer de aanwijzer te veranderen gebeurd er niets. Help!! :(
Hij doet het weer,na opnieuw opstarten. :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Bericht door eller » 21-04-2019 15:36

Muisaanwijzer veranderen. Schema Windows omgekeerd groot.
Dat geeft een grote(re) zwarte pijl op witte achtergrond en een witte grote(re) op donkere achtergrond. Werkt echt prettig.
Je kunt ook nog instellen dat de cursor meteen op het default-vakje gaat staan bij openen van een scherm. Bijvoorbeeld OK of Doorgaan....
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Bericht door Nelly » 21-04-2019 16:53

effe melden dat ik geen last meer heb gehad van het flitslicht op lappie. Soms gaan dingen ook weer vanzelf over. Héél fijn.
De laatste update was ook weer goed voor veel dingetjes waar ik me toch wel aan ging ergeren. Zo zie je maar weer, er zijn niet altijd grote maatregelen nodig,
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meow
Berichten: 552
Lid geworden op: 02-04-2014 15:02
Contacteer:

Bericht door Meow » 21-04-2019 22:09

Eller schreef:
Dat geeft een grote(re) zwarte pijl op witte achtergrond en een witte grote(re) op donkere achtergrond. Werkt echt prettig
Dat heb ik gedaan en inderdaad heel duidelijk.
Dank je Eller voor de tip.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Geluid uit een pps

Bericht door eller » 19-06-2019 19:49

De vraag die ik kreeg: Hoe kun je geluid uit een pps isoleren? Opslaan voor eigen gebruik?

Start niet de pps(x) maar start eerst powerpoint zelf en open dan, via Bestand de gewenste presentatie.
Je krijgt links alle dia's onder elkaar en in het grote venster de actieve dia.

Laat alles voor wat het is en ga opnieuw naar Bestand en kies voor Opslaan als....
Klik op het pijltje, rechts naast het invoerveld, en kies uit de lange lijst voor Webpagina (htm, html)

Er wordt een map aangemaakt met de naam van de presentatie, maar let wel even op WAAR je die laat neerzetten.

Open nu de map en kijk aan het eind van de bestanden naar sound.wav
Soms staat er meer dan een. Je kunt beluisteren of dit de juiste is, of meteen hernoemen naar een herkenbare naam en opslaan in je muziekmap.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Re: Geluid uit een pps

Bericht door Remie » 12-09-2019 21:40

eller schreef:
19-06-2019 19:49
De vraag die ik kreeg: Hoe kun je geluid uit een pps isoleren? Opslaan voor eigen gebruik?

Start niet de pps(x) maar start eerst powerpoint zelf en open dan, via Bestand de gewenste presentatie.
Je krijgt links alle dia's onder elkaar en in het grote venster de actieve dia.

Laat alles voor wat het is en ga opnieuw naar Bestand en kies voor Opslaan als....
Klik op het pijltje, rechts naast het invoerveld, en kies uit de lange lijst voor Webpagina (htm, html)


Er wordt een map aangemaakt met de naam van de presentatie, maar let wel even op WAAR je die laat neerzetten.

Open nu de map en kijk aan het eind van de bestanden naar sound.wav
Soms staat er meer dan een. Je kunt beluisteren of dit de juiste is, of meteen hernoemen naar een herkenbare naam en opslaan in je muziekmap.
'k Zal best iets niet goed doen of begrijpen, maar met deze uitleg krijg ik het niet voor elkaar. :oops:
Uitgeprint en de stappen volgens mij gevolgd totdat ik vastloop bij het rood gemaakte in jouw bericht waar ik het "Klik op het pijltje, rechts naast het invoerveld, en kies uit de lange lijst voor Webpagina (htm, html)" niet kan ontdekken Eller. Afbeelding
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: een cookie achtervolgt me

Bericht door eller » 13-09-2019 09:43

opslaan als.... en dan hoort er een lijst te komen waar je kunt aangeven in welk formaat je wilt opslaan.
Kan het zijn dat jouw versie van Word dat niet ondersteunt? Kunnen we met teamviewer wel bekijken, maar niet deze morgen. (tennis)
  • 'k Zie je weer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast