ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Gezelligheids-hoekje voor iedereen


Moderator: eller

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Remie » 02-09-2019 19:02

eller schreef:
02-09-2019 17:55
Er zijn nogal wat probleempjes geweest met de overgang van eigenaar van forum2go, maar naar mijn mening zijn we er behoorlijk op vooruit gegaan.
Da's mooi Eller, 'k heb wel het e.e.a. aan moeten passen toen ik de veranderingen zag vanmorgen, waarschijnlijk net als iedereen hier op het forum.
Maar ook dat was geen probleem.Afbeelding

Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door eller » 08-10-2019 12:41

Afbeelding

STEENrijk! BITstenen!
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Nelly » 15-10-2019 12:13

Verleden week eindelijk ons via Libelle gewonnen reisje naar Newcastle uitgevoerd. Het begon eigenlijk niet helemaal goed, had een taxi naar het station besteld, maar die kwam niet opdagen, dwz, niet op de afgesproken tijd. Mijn vriendin zou in Vlissingen opstappen, dus die gauw gebeld, dat ik een half uur later zou instappen. Dus, zij er uit in Middelburg en ik naar de kaartjesautomaat om van klasse te wisselen. Dat was een fluitje van een cent, zoveel uitleg, voor zoiets simpels, daar zou je toch van in de war raken.. Maar goed, zover alles oké, toch nog een hele rit naar Amsterdam=C, Daar vandaan naar de Prins Hendrikkade om de bus te nemen naar de terminal in IJmuiden, die duurde toch ook nog zo'n 40 minuten.
Aangekomen bij de terminal was het even wachten tot we in de hal mochten, waar de douane zat en dat ging vlotjes, dan nog een wandeling naar het schip. Oh ja, we kregen ook gelijk onze boarding/sleutelcard, waar ook onze maaltijden op stonden, Practisch! We gingen naar dek 9. We hadden een kleine hut met kooibed en ik was de klos, moest klimmen om in bed te komen. Stille hoop dat ik er niet in de nacht uit hoefde, wat thuis nog al eens gebeurt. maar dan is het ook gemakkelijk. En allebei goed geslapen. De Noordzee was behoorlijk woelig en we liepen als aangeschoten te zwalken naar onze hut, al grinnikend en toch niks gedronken. Volgende morgen op tijd opstaan, de douche was bloedheet, daar kon je niet onder dus maar een beetje poedelen aan de wastafel en daarna op naar het ontbijt. Geweldig goed voorzien voor alle smaken, heerlijke broodjes met hazelnoot o.a. Daarna nog even tandenpoetsen en op naar de transferbus die ons naar de stad zou brengen. Daar werden we afgezet en mn eerste indruk was , wat een dooie boel, we waren zowat de enigen die op straat waren. Had er nog geen erg in dat het een uur vroeger was daar. Langzamerhand vulden de straten zich met winkelend publiek. Er was een grote markthal waar letterlijk van alles te koop was. We zagen allebei een tas naar onze zin en 14 Pond (heb geen Ponds-teken) vonden we niet te veel. Had geen geld aangeschaft want uit een eerder reisje naar de stad met die beroemde cathedraal, kan even de naam niet noemen, had ik gemerkt dat je practisch overal gewoon kon pinnen. Toen had ik bij een bank wel wat
geld aangeschaft.( De stad was Canterbury.) Ergens iets gegeten en weer viel het me op dat mensen zo behulpzaam en vriendelijk zijn. Toen werd het tijd om zoetjesaan naar de bushalte te gaan waar we weer konden opstappen. Ja, dat was vlugger gezegd, dan gedaan. We waren helemaal de weg kwijt en hebben daar geloooopen!!! Niet leuk meer, maar we kwamen uit bij het station en toen was het gepiept, gelukkig, Niet lang daarna kwam onze bus. Daar was wel een stressend uurtje aan vooraf gegaan. Om half 8 konden we terecht voor het dinerbuffet, net zoals de avond ervoor. Dat was genieten, zoveel lekkere hapjes, Ben geen grote eter, maar toch 2x langs gegaan hoor, hoewel geen borden vol natuurlijk. De verzorging bij DFDS is prima, kan niet anders zeggen. Weer de klim om in bed te komen en weer goed geslapen, van alle buitenlucht en de beweging ws.
Om kwart voor 10 was de aankomst in IJmuiden, maar toen ging het niet zo heel vlot. E r waren enorm veel dagjesmensen aan boord en dat alles moest ook weer gecontroleerd worden. Maar uiteindelijk zaten we toch weer in transferbus naar het Centraal station en konden vrijwel meteen in de trein stappen, dus dat was goed uitgekiend. Eerst nog mn pas voor de kaartautomaat gehouden voor de klassewissel. Die is dan geldig tot de volgende ochtend 4 uur. Reuze handig. M'n vriendin heeft een 1e klaskaart en ik een 2e klas. Ga zelden met de trein, dus vind ik het zonde om er meer voor te betalen per maand. Uiteindelijk was ik om kwart voor 4 thuis, mn vriendin later, want zij moest nog een eind rijden, had haar auto in Vlissingen staan. We kunnen terugzien op een geslaagde trip, was heel leuk zo samen, maar ook wel heel vermoeiend.
Laatst gewijzigd door Nelly op 16-10-2019 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeanne
Berichten: 4155
Lid geworden op: 02-04-2014 18:50
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Jeanne » 15-10-2019 15:21

En wij ons maar afvragen waar Nelly was. ;) :o .
Ben je er toch een paar dagen uit geweest.

Gezellig toch
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meow
Berichten: 552
Lid geworden op: 02-04-2014 15:02
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Meow » 15-10-2019 15:31

Nelly wat een beeldend verslag.
Alsof ik er bij was.
Inderdaad vermoeiend maar boeiend.
Leuk om zo een reisje te winnen.
En samen met een vriendin.
Leuk hoor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Nelly » 15-10-2019 16:31

Ja Jeanne, er even tussen uit geweest, heel fijn, Wou het niet vooruit zeggen, omdat er iets vreemds aan de hand was, met denk ik, Facebook. En als je meld dat je weg bent, breng je bepaalde figuren op snode plannetjes, dus dat maar beter niet gedaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Nelly » 15-10-2019 16:43

Ja Meow, dat wens ik je ook toe, zo'n uitstapje. Is er niet een goede kennis die de zorg voor je man wil overnemen. Heb wel eens gelezen dat je als mantelzorger, want dat ben je, aanspraak op iets kan maken. En dat de verzorging dan geregeld wordt Misschien best de moeite waard om eens naar te informeren.
Mijn man heeft me aangestoken met het virus van weggaan. En ga nu zo nu en dan met de Opstapbus van VWO mee. Ze hebben leuke dagtripjes en je bent meestal voor het avondeten weer thuis. Er zal in Utrecht zeker ook wel een afdeling zijn waar wat georganiseerd wordt.
Begin juli ben ik alleen op vakantie geweest, 5 dgn om te proberen. Nou, de eerste dag viel me bar tegen, maar allengs ging het beter. M'n familie vindt me stoer dat ik veel alleen doe, maar heb eigenlijk weinig keus hè? Thuis zitten verpieteren zie ik niet zitten, daarom ga ik zoveel mogelijk weg, want ongetwijfeld komt er een dag dat het om een of andere reden niet meer kan . Maar met een vriendin samen is wel leuker.

Een van de naarste dingen is wel, dat je , als je thuiskomt, geen klankbord meer hebt. Je wil zo graag vertellen hoe het was, maar er is niemand om te luisteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Remie » 15-10-2019 17:01

Nelly schreef:
15-10-2019 16:43
Een van de naarste dingen is wel, dat je , als je thuiskomt, geen klankbord meer hebt. Je wil zo graag vertellen hoe het was, maar er is niemand om te luisteren.
Dan heb je hier toch maar mooi 'n soort van klankbord gevonden toch Nelly, knap van je om niet achter de geraniums te blijven zitten hoor! Afbeelding
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
Meow
Berichten: 552
Lid geworden op: 02-04-2014 15:02
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Meow » 15-10-2019 17:38

Lieve reactie van je Nelly.
En inderdaad goed van je om er af en toe tussen uit te gaan.
Zo ben ik deze week een middagje met een oud collega wezen shoppen.
lange tijd niet meer gedaan.
En dan zie je wat er in de stad allemaal veranderd is..
Bas had een goede dag en kon na zijn slaapje nog wel een poosje t.v. kijken.
Fijn is de mobiele telefoon.Daarmee af en toe even horen hoe het gaat.
Even bijkletsen met collega en een kop koffie met iets erbij.
Geeft weer energie om door te gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Re: ALLE WENSEN ,FEESTDAGEN,GEWOON GEDAG ZEGGEN...

Bericht door Nelly » 15-10-2019 23:00

Dat is helemaal waar Remy, dit kleine forum is ook een soort van klankbord. Achter de geraniums gaan zitten, kan altijd nog, maar daar kijk ik beslist niet naar uit. Zie om me heen wel wat dat soms met mensen doet.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten