Wat denk je hiervan...

BESCHAAFD uitwisselen van meningen

Moderator: eller

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door eller » 04-10-2019 15:46

Er zijn twee manieren van opslag bij je mobieltje. Eigenlijk 3, als je de "cloud" mee rekent.
Je hebt opslag binnen het geheugen van je toestel zelf en er kán een extra geheugenkaartje in geschoven zijn van 16 Gb of een veelvoud daarvan.
Alles op zo'n extern kaartje is in in principe onbeschermd. Kaartje er uit en in een kaartlezer of een ander mobieltje en je kan alles zien.
Het geheugen van het toestelletje zelf is lastiger, want je moet dan eerst de toegangscode weten. De gelegenheids dief of een oneerlijke vinder zal er zoveel moeite niet voor doen. Die prikt er zijn eigen SIMkaartje in en hij kan bellen / appen.
Uiteraard is daarmee wel gelijk het 06-nummer veranderd.
Gaat het om de profs: Die hebben hulpprogjes om wachtwoorden te kraken en eenmaal in bezit van jouw 06 nummer, ligt dan alles voor het oprapen.

Troost voor de verliezer:
Er zijn miljoenen van die dingen in omloop, tienduizenden niet meer in gebruik zijnde, ergens in een la....
Waarom zou, uitgerekend die van jou, zó belangrijk zijn?
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Jeanne
Berichten: 4155
Lid geworden op: 02-04-2014 18:50
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door Jeanne » 04-10-2019 16:05

Op fb vragen ze altijd wat je aan het doen bent.

Had 3 buitenlandse namen in een email staan die ik niet vaak gebruik.
Wat doe ik daarmee.
Eerst maar het email van de laptop veranderd, ging goed.
Toen 2 email adressen los gekoppeld van elkaar.
Ben 3 uur bezig geweest om het W.W. van de KPN mail te wijzigen.
Nu moet het W.W. van Outlook nog.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door eller » 04-10-2019 17:35

Wat is dat Facebook toch een uitkomst, hè?
En het ergste is, NIKS NIEUWS onder de zon.

In het verleden hadden we al eerder van die "vriendenclubs.
ICQ en later Hyves...
Aan de ene kant loopt iedereen te zeiken over privacy en aan de andere kant gooien ze van alles op instagram/facebook/twitter...
en maar janken!

Toch heeft het ook wel goede kanten.
Mijn blinde maatje -Frits- doet al járen boodschappen bij een grote super. Hij typt op zijn computer een boodschappenlijstje, print dat thuis uit , gaat met zijn hond naar de winkel en geeft daar zijn briefje af aan een van de medewerkers.
Die weten precies waar alles staat, dus die jagen met een mandje door die toko heen en zetten het spul op de band bij de kassa.
Totdat:
De filiaalchef hem bij de kassa aan zijn mouw trok en vertelde dat hij een andere manier moest vinden voor zijn boodschappen, want dit hield te veel tijd op.
Stom natuurlijk om dat af te roepen waar alle klanten bij stonden....
Frits vroeg die borst hoe het het dan moest doen. Nou, hij moest maar online bestellen en laten thuisbezorgen!
Hoe je met 0% zicht online moet bestellen wist die knakker ook niet. De folder toont allemaal plaatjes, maar het spraakprogramma kan natuurlijk geen plaatjes lezen....

Net weer thuis ging zijn mobieltje. "... ik ga een klacht indienen..."
Frits schrok. Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?
Maar nee, een van de aanwezighe klanten was zó verschrikkelijk verontwaardigd over de weigering om een blinde te helpen, dat ze het op facebook zette.
Ze was terug gegaan naar die toko en had de chef zelf te spreken gevraagd.
Binnen een uur was de zaak niet meer bereikbaar en werd het facebericht massaal gedeeld.
Hij werd gebeld door het hoofdkantoor met het verzoek om ALSJEBLIEFT dat bericht van facebook af te halen, maar dat had hijzelf er niet op gezet.
Wel had hij een telefoonnummer van het kordate vrouwtje die dat had gedaan en nadat op facebook zelfs doodsbedreigingen werden verstuurd besloten ze dat het bericht er nu toch echt wel af moest.

Dus: een sterk wapen, dat social medium, maar met klanten die dan met doodsbedreigingen, zelfs aan de kinderen van die filiaalchef beginnen, tref je meteen een zwak sociaal zootje.................

Frits had vanmorgen een gesprek waar de chef van het hoofdkantoor én die filiaalchef bij zouden zijn.
Met welgemeende excuses, maar natuurlijk kon hij zijn boodschappen blijven doen...
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door eller » 12-11-2019 11:43

Voortschrijdende inzichten?

De eerder genoemde blinde Frits stuurde mij twee maal een leuk en warm geschreven stukje dat hij op facebook had gevonden.
Het had twee herkenningsvlakken: opvoeding uit de jaren 60 en banden met Friesland. Beide verhaaltjes zó herkenbaar, in elk geval voor mensen die binding hebben met Friesland.
Of die schrijver nog meer van die verhaaltjes had? Oh ja, hij heeft een vaste column! Moet je maar kijken op FACEBOOK.

Ik vroeg Frits of hij zich nog kon herinneren dat mensen brieven schreven, opbelden of nóg beter: bij elkaar op bezoek gingen.
Ja, die sociale vaardigheden gaan uitsterven, gaf hij toe, maar probeer jij eens een brief te schrijven met je ogen dicht....

Tja, voor zulke gevallen is het een uitkomst. Maar als je toch ziet hoe de jeugd (en veel ouderen trouwens ook) nu met dat a-sociale gebeuren omgaan, dan krijg je heimwee naar de rooksignalen en de tam-tam.

Tja, enne , die verhaaltjes?
Nou, jij kan toch ook een account aanmaken op FACEBOOK?

Geen idee wat me te wachten staat, maar als je het niet eens probeert, kun je er ook niet over meepraten, toch?
Vraag is dan of je er wel over mee WILT praten.
Nee, gaf Frits aan, maar je maakt zelf uit wie je toegang geeft en wat je leest.
Als het alleen inhoudloos geklets is, laat je het lekker zitten, of je blokkeert de handel.

Sprong in het diepe? Ik kan zwemmen...............
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Meow
Berichten: 552
Lid geworden op: 02-04-2014 15:02
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door Meow » 12-11-2019 12:04

Ooit maakte ik een account aan op Facebook.
Af en toe kijk ik daar eens.
Maar of ik er wijzer van word??
Nee dus.
zo af en toe tik ik een vergeten naam in van vroeger
en soms kom ik de persoon dan tegen.
Wel leuk maar met iedereen vrienden worden.
Nee!!
Maar misschien ben ik ook wel niet handig genoeg met Fb.
Ik denk dat ik me er ook niet in ga verdiepen.
Al die advertentie,s spreken me ook niet aan.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en..
Eller hoe jij dit gaat ervaren.
Er is ook nog Twitter ,Instagram,linkedin enz.
ook daar doe ik niets mee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door eller » 12-11-2019 12:14

Geinig dat juist dat stukje dat ik jou toestuurde en wat je met plezier hebt gelezen, nou net van facebook af kwam.
Maar, in grote lijnen denk ik net als jij. Geen idee of ik aanhangig blijf, maar veroordelen zonder het te kennen, dat kan natuurlijk ook niet.
Ik laat het hier weten, maar ook dan blijft het een persoonlijke beleving. Ieder doet ermee wat hem/haar goeddunkt.

Wel was ik verbaasd over het aantal mensen "dat je misschien ook kent" .
De hele wereld komt zo'n beetje voorbij schuiven! Nou ben ik niet eenkennig, maar zoveel vrienden hoeft voor mij écht niet.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Wat denk je hiervan...

Bericht door eller » 12-11-2019 12:43

Communicatie
Wat onderscheidt de mens van de dieren?
Datte ze kenne prate!
Of daar altijd veel zinnigs uitkomt, da’s punt twee, maar ze kanne het!
En of dat nog niet genoeg is: Ze kenne ook schrijve!

Maar de top moet nog komen. Ze kenne uitvinde!
En wat vinden ze dan uit?
Mobieltjes waar je tegen kunt praten en die dan ook nog snappen wat je bedoelt.
Het meest bekende voorbeeld: Google, ga naar …….
Nou en het moet al een behoorlijk kromme kreet zijn, als zelfs Google het niet kan vinden!

Dus:
Je hoeft niet meer te schrijven, je hoeft niet te wachten tot iemand weer thuis is, je kunt zó losbranden met een gesproken bericht en de geadresseerde kan antwoorden wanneer het hem/haar uitkomt.

Iedereen is nu 24/7 bereikbaar en nog nooit zijn we zó eenzaam geweest…

Dat alles dat op dat enorme internet gegooid wordt, daar ook BLIJFT staan, dat lijkt bijzaak.
En zodra er een crimineel op TV verschijnt, wordt met een balkje zijn gezicht afgeplakt en mogen er hooguit, liefst nog valse, initialen genoemd, in verband met de PRIVACY!

Dit was brandhout, goedenavond.
  • 'k Zie je weer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast