Het einde van...

BESCHAAFD uitwisselen van meningen

Moderator: eller

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remie
Berichten: 1522
Lid geworden op: 20-06-2014 20:49
Contacteer:

Het einde van...

Bericht door Remie » 14-03-2020 09:26

En toch vind ik 't donders jammer..! :cry:

Afbeelding
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Gebruikersavatar
Jeanne
Berichten: 4155
Lid geworden op: 02-04-2014 18:50
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door Jeanne » 14-03-2020 11:37

En juist nu straks alles op slot gaat.We binnen moeten blijven .
En ergens snap ik Eller ook wel.Het is niet leuk om 6 uur te moeten wachten op een volgende bijdrage in een spel.
IK ben gister op zoek gegaan naar de site van Jan E.
Het enige wat daar goed loopt is de puzzel.
Ik snap ook Nelly en Annie.
Laten we eerst stellen dat we met z`n alle ouder worden. Alles gaat trager.
Als we vroeger 5 min nodig hadden om ons aan te kleden zijn het er nu 10 min.
Annie heeft, zover ik weet , haar pc boven staan. Die loopt niet elk half uur naar boven.
Nelly is weduwe. Ik heb geleerd dat weduwe weg zijn of moeten.
Ja want nu kan het nog.
Als er straks een appartement leeg komt, gaat verhuizen voor en zit ik zoiezo enkele weken zonder internet.
Ik weet ook dat er een moment komt dat stoppen onvermijdelijk is.
Als Eller iets krijgt van een ongeluk of zo zijn we klaar met spitten.

Laten we nu het nog kan wat verdraagzamer zijn naar elkaar.
Ellende is er al genoeg, en er komt nog genoeg op ons dak.
Het einde van de corona is nog niet in zicht.
Afbeelding

@lm@
Berichten: 921
Lid geworden op: 02-04-2014 15:09
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door @lm@ » 15-03-2020 12:11

Jammer maar begrijpelijk.
Eller, hartelijk bedankt voor alles .
Je reacties op mijn plaatjes waren altijd positief
en vaak humoristisch.
Je hebt het goed gedaan!
Nogmaals bedankt.
Het ga je goed, Alma.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door eller » 27-03-2020 10:28

Wat ons allemaal bezig houdt: Corona.
Wat mij verbaast is dat Nederland zo afwachtend en laks reageert.
Er zijn regels nodig en ook dat helpt niet. Er zijn boetes nodig en ook dan nog worden de grenzen gezocht.
Massaal naar het strand, massaal naar de parken en speeltuinen.
En als daar dan handhavers worden opgezet, dan ga je feestjes geven thuis!

Met zijn allen vieren dat je geslaagd bent, ondanks dat je geen examen kon doen....

Het komt voor sommigen dichtbij.
In eigen kring de vriend/partner van onze kleindochter. Sportief type. Wintersport in Oostenrijk.
Kameraad positief getest, maar in het zelfde dorp geweest.
Onze makker kreeg dezelfde klachten. Benauwd, hoesten hoge koorts, DOODZIEK....
Maar omdat dát dorp nog niet was aangemerkt als risico gebied en omdat makker nog jong is, werd hij niet getest...
Hij is aan de beterende hand, raar in zijn hoofd, reuk weg, smaak weg... maar NIET getest.

De kans is groot dat het werkelijke aantal besmette gevallen veel hoger ligt dan de heilige cijfertjes aangeven.

Positief denken?

Zeker! Onze makker is tot nu toe de enige in onze kring die antistoffen heeft aangemaakt, maar jaloers ben ik er niet op.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door Nelly » 30-03-2020 21:38

Ja, het is allemaal veel erger dan wij eerst dachten. We maakten er grapjes over, wat een omhaal voor een griepje!. Maar de feiten liegen er niet om. Er komen elke dag veel zieken bij. En dan de mensen die niet naar de GGD of huisarts gaan, daar zullen er ook veel van zijn, die misschien ook drager zijn. Laten we verstandig zijn en de regels volgen, dan zal er op een goede dag een einde aan deze ellende komen, ik hoop dat we er niet te lang op moeten wachten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeanne
Berichten: 4155
Lid geworden op: 02-04-2014 18:50
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door Jeanne » 31-03-2020 17:25

Voor het geval het geen 1 April grap is.

Ik ben begonnen, nadat ik een senioren cursus deed in ons dorp.computer.
Daar werd aan geraden lid te worden van die club, wat ik ook deed.
Al snel kwam ik op het prikbord terecht, met een puzzel onderdeel.
Wat huiverig begon ik ermee, maar al snel voelde ik er me thuis.
Toen deze site voor een gedeelte werd op geheven kregen we al snel een eigen site.
En natuurlijk was er wel eens wat.
Bij welke club is dat niet.
We zullen het gaan missen.
Wil iedereen bedanken voor jullie medewerking en gezelligheid.
Eller voor zijn hulpvaardigheid, denk dat we heel wat geleerd hebben.
Het omgaan met problemen van pc.

lieve groet Jeanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 2942
Lid geworden op: 02-04-2014 21:27
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door Nelly » 31-03-2020 21:13

Ook ik heb veel opgepikt van Eller. Heb nooit een echte cursus gevolgd. Hier op het complex was er 10 jaar geleden een Internetcafe. Daar was een man die errug vooruitstrevend was en al heel snel begon met mij te leren muziek op CD op te nemen en te branden ipv de normale weg te volgen. Toch was dat ook heel leuk.
En ja. de spelletjes hier gaan we missen Eller en jou ook met je grappige verhalen. Maar ik wens je samen met Rita nog heel fijne jaren in gezondheid. Je hebt nu ook wel wat rust verdiend. Bedankt nog voor alle troost die je gaf toen mijn Piet is overleden, nu al weer 1 jaar geleden. Zo terugkijkend, het was gezellig onder elkaar en dat kwam zeker ook door jou Eller.
Nogmaals bedankt!
Afbeelding

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door eller » 31-03-2020 22:11

Nadat Seniorweb, ondanks protesten, stopte met zijn forum, werd door actieve bezoekers gezocht naar een alternatief.

De eerste die het zou gaan overnemen was Hennie Knoops (Tokkie), maar voor het ooit van de grond kwam werd Hennie getroffen door een hartstilstand. Jammer, want de capaciteiten had Tokkie zeker wel. Creatief, inventief…

De tweede was Annemarie, maar direct in het begin werden de spelletjes geweerd.
Omdat enkele fervente forumbezoekers juist voor die spelletjes kwam, viel dat dus af.
Annemarie’s forum bestaat nog steeds “eitje.forum2go.nl”

Dan was er nog Silver, die bij mijn aanmelding meteen openlijk zei dat ik (Eller) niet welkom was, omdat ik te overheersend zou zijn. (gebaseerd op de topnotering van senior-forum)
Ik schreef terug begrip te hebben voor zijn standpunt. Silver stopte met zijn forum.

En Jan Ewals, die de andere kant van seniorweb oppikte: Het Trefpunt.
Ook Jan E draait nog steeds, maar zoals gezegd is zijn hoofdmoot een ontmoetingsplaats voor senioren.

Toen mij gevraagd werd een forum op te zetten, heb ik meteen gezegd dat mijn interesse voornamelijk uitging naar de technische kant, software en hardware.
Omdat er blijkbaar geen andere kandidaten waren, heb ik aangeboden een proeftijd te gaan draaien en dan te bekijken of ik ermee door zou gaan.

De technische kant kwam nauwelijks aan bod, maar al gauw bleek dit forum wel in een behoefte te voorzien. Met 15 man (senioren) was er altijd wel wat te beleven, zeker nog in de tijd dat de creatieve sector goed bezocht werd.

Gaandeweg vielen er mensen af. Zelin, Magda, Elisabeth. Soms door ziekte, soms omdat ze bij ons niet vonden wat zij zochten.
Ook de inbreng in de creatieve hoek verflauwde. Door ziekte konden de bezoekers daar niet regelmatig meedoen en hoe jammer ook voor diegenen, je gaat dan wat anders zoeken.

Op dit moment zijn er officieel 11 leden, maar actief kom je niet verder dan 4.
Incidenteel druppelt er nog wel eens wat binnen, maar neem je als voorbeeld een totaal score van 154 bijdragen van een lid die vanaf november 2014 lid is……

Ik neem niemand iets kwalijk.
Jeanne heeft het 14 maart goed belicht. Ik heb daar niets aan toe te voegen, maar de lange wachttijden tussen reacties in begonnen mij te irriteren.
Natuurlijk mogen jullie je eigen ding hebben. Moet zelfs, want het is onderdeel van je leven.
Maar ieder moet keuzes maken. Ook ik…

Het ga ieder van jullie goed. Ik zal het zeker gaan missen, maar ik zoek het in actievere vorm.
  • 'k Zie je weer

Gebruikersavatar
eller
Site Admin
Berichten: 9558
Lid geworden op: 02-04-2014 09:49
Contacteer:

Re: Het einde van...

Bericht door eller » 03-04-2020 17:11

Open tot....?
  • 'k Zie je weer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast